Indicatie kosten uitvaart

Oriënterende kosten

Kosten voor een uitvaart worden vaak onderschat. Een uitvaart kan zo eenvoudig of zo uitgebreid mogelijk worden aangekleed als u zelf wilt en wenst. Het is aan te raden om hier voortijdig over na te denken, om u nabestaanden niet achter te laten met extra financiële lasten. Gemiddeld kost een uitvaart ruim € 8000,- de kosten lopen al snel op als u bijzonder wensen wilt laten uitvoeren, of bijvoorbeeld een grote groep mensen wilt uitnodigen. Bedenk hierbij wel dat de kosten per regio en persoon verschillen. De kosten van de begrafenis of crematie zelf verschillen niet zo veel. Wanneer je kiest voor begraven zal dit op lange termijn wel duurder zijn omdat er grafkosten betaald moeten worden.

Uitvaartplechtigheid

Als onderdeel van de kerkelijke uitvaartplechtigheid  is er op de vooravond van de uitvaart vaak een avondwake in de vorm van een woord- of gebedsviering.  Het is eveneens mogelijk een samenzijn te houden in het mortuarium waar de overledene is opgebaard. Uitvaart- plechtigheden brengen kosten met zich mee. Ook binnen de Heilige geest parochie Petrus en Paulus te Hengevelde kennen we deze kosten, hiervoor worden voor 2015 onderstaande tarieven gehanteerd.

kerkelijke tarieven

Opbaring mortuarium eigen parochie per dag:   € 46,00
Begeleiding crematorium:   € 102,00
Begrafenis /Crematie zonder uitvaart:   € 177,00
Avondwake afzonderlijk:   € 305,00
Uitvaart viering s'avonds:   € 425,00
Uitvaart: avondwake- requiemmis, begrafenis/crematie:   € 530,00

Begraafplaats tarieven

Wanneer men de keuze maakt om begraven te worden dan krijgt  men te maken met begraafplaatskosten. De Heilige geest parochie Petrus en Paulus te Hengevelde hanteert voor 2015 onderstaande tarieven.

Graf-delven     € 340,00
Graf-delven-kinderen     € 230,00